CRM (ang. Customer Relationship Management) oznacza zarządzanie relacjami z klientami. Systemy CRM koncentrują się na wspieraniu wszelkich działań obejmujących pracę kilku działów jak marketingu, obsługi klienta oraz sprzedaży. Wszystkie te działania dążą do zbudowania więzi z klientami oraz kontrahentami. Mają budować lojalność, kreować postawy. CRM ma zapewniać możliwość spersonalizowanego kontaktu z klientami, koncentrując się na jego indywidualnych potrzebach.
Systemy klasy CRM wykorzystują informacje pochodzące z różnych źródeł. Łączą je, porządkują – uzyskując pełny wgląd w zachowania oraz oczekiwania klientów. Użytkownicy CRM zyskują kompletne dane o preferencjach klientów, dzięki czemu są w stanie lepiej zaspokajać ich potrzeby. Informacje pozyskiwane z CRM pozwalają ulepszać oferowane produkty lub usługi, dzięki czemu podnosi się zadowolenie klientów, a jednocześnie sprzedaż.
Pogłębiona integracja
Jednym z wiodących systemów CRM dostępnym na rynku jest Microsoft Dynamics CRM. Dodatkowo, dzięki jego pogłębionej integracji z systemem ERP – Microsoft Dynamics NAV, pozwoli czerpać jeszcze więcej szans i możliwości.
W wersji systemu NAV 2017, w module CRM zbudowano nowy widok główny użytkownika. Umożliwia on uzyskanie szybkiego podglądu kontaktów, prospektów oraz ofert sprzedaży. Widoczne są również kluczowe wykresy takie jak lejek sprzedaży, lista 5 najważniejszych prospektów i prospekty podzielone według obsługujących je handlowców. Nowa funkcjonalność dostępna jest także z urządzeń mobilnych.
Pojawiła się także możliwość automatycznej rejestracji interakcji zachodzących między klientem a firmą. Funkcjonalność bazuje na wysłanym wiadomościach e-mail oraz zrealizowanych połączeniach telefonicznych.
Najnowsza wersja Dynamics NAV 2017 wprowadziła nowy kreator konfiguracji pomiędzy rekordami znajdującymi się w Microsoft Dynamics CRM a Microsoft Dynamics NAV.
Korzyści
Jedną z najważniejszych korzyści dla użytkownika systemu ERP jest na pewno uproszczony interfejs – zupełnie nowy widok główny. Pozwala on w szybki sposób dotrzeć do kluczowych danych i statystyk, co jest kluczowe przy pracy z wieloma prospektami i interakcjami.
Wśród innych korzyści warto wspomnieć o lepszej obsłudze klienta przez pracowników działów sprzedaży, marketingu i obsługi klienta, którzy w nowej wersji NAV 2017 otrzymali jeszcze więcej możliwości oraz ułatwień.