Etap Analizy rozpoczyna wdrożenie rozwiązania w firmie klienta. Jej celem jest właściwe przygotowanie całego procesu poprzez wyznaczenie konkretnych aktywności wraz z rozwojem projektu oraz właściwym zaplanowaniem prac. Rozpoczyna się spotkaniem zespołów odpowiedzialnych za realizację projektu po stronie klienta i partnera (‘kick-off’). W czasie Analizy konsultanci realizują warsztaty z użytkownikami, tak by móc opracować docelowe modele procesów biznesowych. Cały etap ma na celu zgromadzenie danych o potrzebach biznesowych klienta. W dalszym etapie wymagania są przedstawiane w postaci dokumentu „Spis procesów objętych systemem”. Staje się on bazą do stworzenia dokumentu ‘Gap-Fit’, który informuje o elementach istniejących w standardowej wersji systemu, a także tych, które muszą być dodatkowo zamodelowane oraz oprogramowane. Najważniejszym dokumentem Analizy jest tak zwana Karta Projektu, która zawiera harmonogram, etapy i produkty wdrożenia wraz z ich budżetami. W przypadku rozwiązań złożonych przygotowuje się prototyp rozwiązania.