Microsoft Dynamics NAV 2017 to wersja, w której projektanci zadbali o wyższą efektywność pracy użytkowników. Było to możliwe nie tylko dzięki nowym funkcjonalnościom systemu ERP, ale również dzięki rozbudowie istniejących funkcji, na przykład w obszarze finansów.
Płatności bankowe w Dynamics NAV 2017
Najnowsza wersja pozwala na uzgodnienie i realizację płatności bankowych w jednym miejscu – Dzienniku uzgodnienia płatności. Użytkownicy mają możliwość dopasowania płatności dostawcy i nabywcy oraz transakcji bankowych. Mogą także wykorzystać możliwość odfiltrowania najważniejszych, niezbędnych informacji. Dodatkowo system ERP pokazuje podsumowanie płatności, które nie zostały zrealizowane, a użytkownicy mają możliwość wyświetlenia informacji na temat uzgodnień. Zanim użytkownik zaksięguje uzgodnienia może wydrukować dane o niezrealizowanych płatnościach w postaci testowego raportu.
Wśród korzyści rozbudowania funkcjonalności jest możliwość wygenerowania jedynie nierozliczonych transakcji oraz przypisania ich odpowiednim nabywcom, dostawcom oraz kontom bankowym. Także bezpośredni dostęp pozwala na łatwiejsze korygowanie transakcji jeszcze nierozliczonych.
Użytkownicy mogą oszczędzić czas, ograniczając zbędne czynności, gdyż wszystkie transakcje można dopasować od razu, a w kolejnych krokach je zaksięgować oraz zaktualizować uzgodnienia bankowe. Nowe możliwości pozwalają uniknąć błędów generowanych podczas importu wyciągów, poprzez definiowanie uprawnienia dla danej osoby.
Raporty finansowe w NAV 2017
Raporty finansowe pozwalają na łatwiejsze przeglądanie wyników finansowych. To dzięki nowym planom kont, użytkownicy nie muszą definiować ustawień. Mogą szybko opracować raporty jak rachunek wyników, bilans, zestawienie przepływów pieniężnych czy zestawienie zysków zatrzymanych.
W nowej wersji pojawił się intuicyjny interfejs, a użytkownicy mogą korzystać z domyślnie ustawionych raportów finansowych. Dodatkowym atutem jest możliwość przeglądania danych finansowych firmy w każdym momencie oraz dzielenia się nimi ze współpracownikami. Raporty można udostępniać innym osobom poprzez OneDrive bądź pocztę. Zadbano także o możliwość szybkiego wyszukiwania raportu za pomocą funkcjonalności wyszukiwania, która znajduje się w widoku głównym użytkownika.
Kolejne udogodnienie wiąże się z możliwością stworzenie predefiniowanych kategorii kont, poprzez mapowanie planu kont. Aktualizując mapowanie kategorii kont, użytkownik ma możliwość automatycznego zaktualizowania planów kont.
Takie rozwiązanie daje wiele korzyści. Dzięki predefiniowanym kategoriom kont, użytkownicy nie muszą sami wprowadzać ustawień, ale w razie potrzeb można w prosty sposób modyfikować domyślny zestaw kont.