Najnowsza wersja systemu Microsoft Dynamics NAV, podobnie jak poprzednie, wprowadziła wiele usprawnień, które podnoszą wygodę i efektywność działań użytkowników. Microsoft dąży do tworzenia oprogramowania bogatego w funkcjonalności, zintegrowanego z innymi produktami korporacji oraz przyjaznego w obsłudze. Taki jest Microsoft Dynamics NAV 2017.
Powiadomienia kontekstowe
W NAV 2017 pojawiła się funkcja inteligentnych powiadomień kontekstowych, która wyjaśnia użytkownikom różne procesy zachodzące w systemie ERP. Ta funkcjonalność jest szczególnie przydatna początkującym użytkownikom Dynamics NAV. Konfiguracja powiadomień pozwala zdefiniować warunki, na jakich mają być one wyświetlane w systemie.
Realizację zadań ułatwia także intuicyjny interfejs systemu, który zbliżony jest do wyglądu innych produktów Microsoft, z którym pracownicy są najczęściej zapoznani.
Klient Web
Zmiany realizowane w obrębie klienta sieci Web są kontynuacją tych, które znamy z wersji NAV 2016. Użytkownicy mogą korzystać z kreatorów (inaczej stron nawigacji), dzięki którym poznają nowe, użyteczne rozwiązania a powiadomienia kontekstowe usprawniają realizowane zadania.
Wśród nowych, ciekawych rozwiązań zaoferowanych przez twórców systemu znalazły się między innymi możliwość przełączania się pomiędzy widokami list rekordów i korzystania z nowych skrótów klawiszowych. Połączono także funkcje Widok i Edycja oraz ukryto przyciski przewijania pomiędzy rekordami.
Prostsza obsługa systemu na ekranach dotykowych
Projektanci Microsoft Dynamics NAV zadbali również o użytkowników mobilnych. Wprowadzono kilka drobnych, jednak znaczących zmian. Dla przykładu przeniesiono pasek aplikacji na dół ekranu, dzięki czemu można wygodnie obsługiwać system kciukiem. Akcja Usuń została przeniesiona na dół okienka. Dodano także nowe przyciski wyszukiwania raportów i generowania nowych w obszarze Części listy.
Najważniejsze udogodnienia:
- Podpowiedzi kontekstowe, wskazujące użytkownikom jak prawidłowo wykonywać zadania w systemie
- Bloki danych jako alternatywa dla wizualizacji rekordów, pozwalające na lepsze wykorzystanie przestrzeni
- Kreatory dostępne dla wszystkich typów klientów
- Listy mogą być wyświetlane w formie serii miniatur, gdzie każda z nich odpowiada danemu rekordowi. Miniatury mogą mieć różne wielkości, zgodnie z preferencjami użytkowników
- Okienka informacji, podobnie jak strona kartoteki zapasu, zawierają obrazy
- Prostsza obsługa dotykowa na smartfonie
- Możliwość korzystania z czytników takich jak JAWS oraz odczytywania zawartości okien dialogowych, błędów walidacji, obowiązkowych wskaźników, pustych list i okienka nawigacji
- Dodatkowe wsparcie dla iPad Pro, iOS 9, iOS 10, Android 6 „Marshmallow”, Windows 10 Mobile
Rozwój systemu Microsoft Dynamics NAV ukierunkowany jest na wymagającego klienta, który oczekuje prostych i funkcjonalnych rozwiązań. W przypadku wersji NAV 2017 widzimy, że projektanci testują swoje rozwiązania, wyciągają wnioski i wprowadzają ulepszenia.