Microsoft Dynamics NAV 2017 oferuje zestaw przydatnych w codziennej pracy narzędzi analitycznych, dostępnych w zasięgu ręki, bezpośrednio z pulpitu użytkownika. Dzięki nim tworzenie sprawozdań przebiega sprawnie.
Optymalizacja procesów w trzech obszarach
Raportowanie
W ramach ustandaryzowanego rozwiązania skonfigurowanego pod kątem potrzeb i wymogów stanowiska pracy, użytkownik Dynamics NAV ma dostęp do skonsolidowanych danych oraz zasobów.
Raportowanie w formie dokumentów oraz raporty standardowe
Funkcja list umożliwia tworzenie zestawień konkretnych i właściwych danych dzięki szybkiemu filtrowaniu rejestrów informacji. Listy można dostosowywać do wymagań i potrzeb konkretnego użytkownika.
Funkcja raportów dokumentów pozwala na precyzyjny rozkład danych w generowanych dokumentach, ze szczególnym uwzględnieniem możliwości ich wizualizacji i dystrybucji. Za ich pomocą, użytkownicy mogą tworzyć faktury i inne dokumenty dla klientów bazując na danych pobieranych z systemu ERP.
Narzędzia do tworzenia raportów – Microsoft SQL Server Reporting Services
Standardowe raporty dostępne w Microsoft Dynamics NAV można integrować i dodatkowo rozbudowywać korzystając z usług programu Microsoft SQL Server Reporting Services. Usługi te pozwalają na raportowanie w sieci Web oraz dają możliwość podejmowania interakcji z zawartością utworzonego raportu.
Najważniejsze wskaźniki i wykresy wydajności
Stały monitoring działalności oraz wyników finansowych firmy, a także analiza tendencji rynkowych pozwolą na jeszcze pełniejszy wgląd w funkcjonowanie firmy. Przydatne okazują się wskaźniki biznesowe umożliwiające natychmiastowy podgląd realizowanych procesów.
Diagramy i wykresy
Microsoft Dynamics NAV oferuje szeroką gamę funkcji ułatwiających tworzenie diagramów i wykresów oraz ich konfigurację, w zależności od potrzeb użytkownika. Użytkownik ma możliwość dogłębnej analizy danych na wielu poziomach szczegółowości. Wykresy są dostępne zarówno z poziomu klienta Windows, klienta sieci Web oraz dla użytkowników tabletów po kliknięciu dowolnego miejsca listy.
Integracja Power BI
Kontynuowana jest strategia pogłębiania integracji NAV z innymi rozwiązaniami jak Power BI. Pakiet zawiera raporty oraz ilustruje przykładowe zastosowania Power BI w demonstracyjnym środowisku produkcyjnym.
Wskaźniki
Wskaźniki, nazywane również kafelkami to wizualizacja numerycznych wartości. Kolorystyka wskaźników jest zależna od wartości zdefiniowanych progów oraz powiązanych danych. Tak powstaje wizualizacja stanu danych, które odpowiadają konkretnym wskaźnikom.
Zaawansowana wizualizacja danych
Microsoft Dynamics NAV oferuje szeroki zakres funkcji wizualizacji danych oraz pozwala na ich interaktywną obsługę, opierając się na elementach wizualnych.
Bezpośrednie zapytania i narzędzia analityczne
W obecnych czasach niezbędne jest zastosowanie zaawansowanych narzędzi analitycznych, które dostarczą precyzyjnych danych. Na ich podstawie, możliwe jest zaplanowanie takich działań marketingowych i sprzedażowych, które przyniosą jak największe zyski lub modyfikowanie tych, które są mało opłacalne.
Arkusze kont
Funkcja arkuszy kont pozwala na wielowymiarową analizę danych dotyczących zapasów, sprzedaży, zakupów oraz zapisów Księgi Głównej. Użytkownik ma możliwość zestawienia danych finansowych z przyjętymi budżetami dla wybranych okresów, działów, projektów i kampanii.
Arkusze analityczne
Są to zestawienia danych oraz działalności organizacji, umożliwiające przeprowadzenie wielowymiarowych analiz (np. analizy sprzedaży na danym obszarze i czasie do wybranej grupy nabywców). Arkusze można wyeksportować do programu Microsoft Excel, gdzie tworzy się tabele przestawne.
Power BI
Power BI to narzędzie do analizy danych będące dodatkiem do pakietu Office 365. Wykorzystanie protokołu OData w Microsoft Dynamics NAV usprawnia integrację z programem Microsoft Excel, a użytkownik może korzystać z narzędzi dostępnych w pakietach PowerBI: PowerPivot, PowerView, PowerMaps i PowerBI.com
Jet Reports Express
Dzięki łatwemu w obsłudze interfejsowi Jet Reports Express, każdy użytkownik może tworzyć raporty, będące kluczowym elementem w procesie podejmowania decyzji. W Jet Reports Express dostępne są predefiniowane szablony, dzięki którym dane pokazane są w prosty i przejrzysty sposób.
Table Builder
Table Builder to narzędzie umożliwiające szybką analizę bezpośrednich zapytań w programie Microsoft Excel z wykorzystaniem rzeczywistych danych z systemu ERP. Przy użyciu tej funkcji klient może swobodnie łączyć informacje przechowywane w tabelach, polach typu flow field oraz wymiary, a następnie analizować i łączyć je według definiowanych kryteriów, firm lub baz danych.
Funkcja Księgi Głównej
Funkcjonalność pozwala na raportowanie ze wszystkich części Księgi Głównej w obszarze znanego i elastycznego środowiska.
Report Player
Narzędzie Report Player gwarantuje szybki dostęp do raportów w Microsoft Excel i śledzenie zmian bezpośrednio na pulpicie. Aby pobrać aplikację, przejdź do sklepu Windows 10 App Store.
Prawidłowa interpretacja informacji dotyczących działań organizacji to kluczowy czynnik sukcesu. System ERP dostarcza użytkownikom odpowiedzi na różne zapytania w postaci raportów, wykresów i analiz. Usprawnia także współpracę oraz przekazywanie informacji poprzez platformę Business Insight, która opiera się o rozwiązania Microsoft (np. Microsoft SQL Server, Microsoft Office i Microsoft SharePoint).