Rozwija się wraz z potrzebami przedsiębiorców
Microsoft Dynamics 365 Business Central (Dynamics NAV) stale się rozwija, dopasowując do nowych potrzeb przedsiębiorców oraz zmiany trendów i technologii. Projektanci systemu zadbali o to, by każda kolejna wersja wnosiła nowe wartości, innowacyjne możliwości, usprawniające pracę użytkowników. Największe przeobrażenia zaszły w ostatnich latach, tak na przykład w wersji Microsoft Dynamics NAV 2017 wprowadzono nowe, niewykorzystywane do tej pory rozwiązania jak Cortana Intelligence, Microsoft Flow czy PowerApps.
Dodatkowo rozbudowano w znaczącym stopniu funkcjonalności w obszarach finansów, zleceń, zapasów, CRM. Wprowadzono również liczne ułatwienia dla użytkownika oraz uproszczono ustawienia i konfigurację.
NAV 2017 to także kolejny krok w stronę integracji rozwiązań Microsoft. Doszło do pogłębienia współpracy systemu z Office Outlook, Microsoft Excel, Power BI oraz z usługą Microsoft Bookings.
Microsoft Dynamics NAV 2016 wprowadził wiele innowacji w zakresie wsparcia dla biznesu. System stał się synonimem prostego oraz intuicyjnego narzędzia pracy. Nowe funkcje zapewniały możliwość przeprowadzenia szybkiego wdrożenia. Wśród nich warto wymienić aplikację na smartfon, e-everything, ponad 60 rozszerzeń klienta sieci Web, przepływy pracy, rozszerzenia w obszarze finansów, współpracę natywną z Azure SQL, Power BI i CRM.
NAV 2015 stał się znacznie bardziej elastyczny, szybszy we wdrożeniu oraz łatwiejszy w obsłudze niż jego poprzednie wersje. Wprowadzono udoskonalony interfejs, pogłębioną integrację z Office 365, zarządzanie środkami pieniężnymi oraz narzędzie umożliwiające automatyczne przeniesienie wszystkich modyfikacji z wersji NAV 2013 do NAV 2015. Dodatkowo system ERP stał się dostępny w wersji tabletowej.
Wersja NAV 2013 była prawdziwą rewolucją. W systemie wprowadzono szereg udogodnień. Wśród nowych możliwości pojawiła się m.in. integracja z OneNote, klient sieci Web, narzędzia RapidStart, prognozowanie przepływów pieniężnych, rachunek kosztów, rozszerzenie możliwości klientów sieci Web, zarządzanie kompletacją i inne.
Wersja Microsoft Dynamics NAV 2009 wprowadziła przede wszystkim Role Użytkownika z możliwością ich personalizacji i dostosowania do potrzeb oraz zakresu obowiązków pracowników. System oferował unikalny User Experience - który wspiera wzrost wydajności i produktywności. Wśród dodatkowych możliwości, pojawiła się również integracja z Microsoft Dynamics CRM oraz wizualizacje danych biznesowych.