Sprawdzony w 170 000 firmach

Microsoft Dynamics 365 Business Central (Dynamics NAV) jest najpopularniejszym systemem ERP, który na światowy rynek wprowadziła firma Microsoft. Obecnie jest wdrożony w ponad 170 000 przedsiębiorstwach, w 47 krajach. Usprawnia pracę ponad 3 000 000 użytkowników systemu.

System ERP jest pozytywnie opiniowany przez użytkowników. Ceniony za intuicyjność, funkcjonalność, elastyczność oraz prostotę. Jego wygląd jest zbliżony do pozostałych produktów Microsoft jak Office, dzięki czemu pracownicy bardzo łatwo uczą się systemu.

Microsoft Dynamics 365 Business Central dla podniesienia efektywności działań wprowadził tzw. role użytkownika. Jest to personalizowany interfejs przypisany konkretnym stanowiskom bądź osobom. W ten sposób posiadają oni dostęp do informacji istotnych tylko dla ich obszaru pracy.

Stanowi pełne wsparcie użytkowników

System ERP jest kompletnym wsparciem dla przedsiębiorstw. Dzięki pogłębianej integracji z Office 365, chmurą Microsoft Azure oraz CRM Online, użytkownicy zyskali potężne narzędzie do zarządzania, analityki i organizacji zadań. Poprzez połączenie rozwiązań od Microsoft, system Dynamics 365 Business Central oferuje znacznie więcej możliwości - wiadomości, kalendarze, pliki są powiązane z danymi, raportami i procesami biznesowymi a pracownicy mogą w sposób bardziej świadomy podejmować strategiczne decyzje biznesowe.

Rozwija się wraz z potrzebami przedsiębiorców

Microsoft Dynamics 365 Business Central (Dynamics NAV) stale się rozwija, dopasowując do nowych potrzeb przedsiębiorców oraz zmiany trendów i technologii. Projektanci systemu zadbali o to, by każda kolejna wersja wnosiła nowe wartości, innowacyjne możliwości, usprawniające pracę użytkowników. Największe przeobrażenia zaszły w ostatnich latach, tak na przykład w wersji Microsoft Dynamics NAV 2017 wprowadzono nowe, niewykorzystywane do tej pory rozwiązania jak Cortana Intelligence, Microsoft Flow czy PowerApps.

Dodatkowo rozbudowano w znaczącym stopniu funkcjonalności w obszarach finansów, zleceń, zapasów, CRM. Wprowadzono również liczne ułatwienia dla użytkownika oraz uproszczono ustawienia i konfigurację.

NAV 2017 to także kolejny krok w stronę integracji rozwiązań Microsoft. Doszło do pogłębienia współpracy systemu z Office Outlook, Microsoft Excel,  Power BI oraz z usługą Microsoft Bookings.

Microsoft Dynamics NAV 2016 wprowadził wiele innowacji w zakresie wsparcia dla biznesu. System stał się synonimem prostego oraz intuicyjnego narzędzia pracy. Nowe funkcje zapewniały możliwość przeprowadzenia szybkiego wdrożenia. Wśród nich warto wymienić aplikację na smartfon, e-everything, ponad 60 rozszerzeń klienta sieci Web, przepływy pracy, rozszerzenia w obszarze finansów, współpracę natywną z Azure SQL, Power BI i CRM.

NAV 2015 stał się znacznie bardziej elastyczny, szybszy we wdrożeniu oraz łatwiejszy w obsłudze niż jego poprzednie wersje. Wprowadzono udoskonalony interfejs, pogłębioną integrację z Office 365, zarządzanie środkami pieniężnymi oraz narzędzie umożliwiające automatyczne przeniesienie wszystkich modyfikacji z wersji NAV 2013 do NAV 2015. Dodatkowo system ERP stał się dostępny w wersji tabletowej.

Wersja NAV 2013 była prawdziwą rewolucją. W systemie wprowadzono szereg udogodnień. Wśród nowych możliwości pojawiła się m.in. integracja z OneNote, klient sieci Web, narzędzia RapidStart, prognozowanie przepływów pieniężnych, rachunek kosztów, rozszerzenie możliwości klientów sieci Web, zarządzanie kompletacją i inne.

Wersja Microsoft Dynamics NAV 2009 wprowadziła przede wszystkim Role Użytkownika z możliwością ich personalizacji i dostosowania do potrzeb oraz zakresu obowiązków pracowników. System oferował unikalny User Experience - który wspiera wzrost wydajności i produktywności. Wśród dodatkowych możliwości, pojawiła się również integracja z Microsoft Dynamics CRM oraz wizualizacje danych biznesowych.

Umożliwia pracę w dowolnym miejscu i czasie

System działa podobnie jak znajome narzędzia pakietu Microsoft Office, płynnie współpracując z programami Outlook, Word Excel. Dzięki temu ułatwia użytkownikom wykonywanie typowych zadań bez potrzeby opuszczania skrzynki odbiorczej. Microsoft Dynamics 365 Business Central zapewnia dostęp do tych samych zaawansowanych funkcji na platformach iOS, Android i Windows, stanowiąc jednolite, bezpieczniejsze środowisko pracy na komputerach stacjonarnych, laptopach i urządzeniach przenośnych. Pozwala wykonywać pracę w dowolnym miejscu.

Wdrażany zarówno w chmurze, jak i na serwerze lokalnym

Microsoft Dynamics 365 Business Central (Dynamics NAV) można wdrożyć w tradycyjnym modelu – na serwerze lokalnym, znajdującym się w siedzibie klienta lub na platformie chmurowej. Decyzja o wyborze modelu implementacji zależna jest od oczekiwań klienta, kosztów utrzymania infrastruktury, dopasowania do potrzeb przedsiębiorcy, możliwości kontroli i dostępu.

Oba warianty posiadają swoje zalety i ograniczenia. Model chmurowy jest korzystny głównie dla firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, które nie posiadają własnej infrastruktury. Zakup serwerów, sprzętu, zatrudnienie informatyków, dla wielu jest barierą nie do przejścia. Cloud computing pozwala ograniczyć wstępne koszty do minimum. System ERP oparty o chmurę nie wymaga dużych, początkowych nakładów. Serwery tradycyjne zaś są uznawane za bardziej stabilne, a działanie systemu nie jest zależne od dostępu do internetu.

10 powodów, dla których warto wybrać Microsoft Dynamics 365 Business Central

Dostępny w 47 wersjach językowych

Dynamics 365 Business Central (Dynamics NAV) jest rozpowszechniony w 47 lokalnych wersjach językowych. Także w Polsce dostępny jest moduł Polska Funkcjonalność, przygotowany przez zespół IT.integro a certyfikowany przez Microsoft. Jego celem jest dopasowanie systemu ERP do tutejszych wymogów. Moduł zawiera funkcjonalności wymagane przez polskie prawo (np. data obowiązku VAT), funkcjonalności ułatwiające bieżącą pracę (np. ułatwienia w ramach wystawiania faktury korygującej sprzedaży) oraz polską warstwę językową.

Wdrażany zarówno w chmurze, jak i na serwerze lokalnym

Microsoft Dynamics 365 Business Central (Dynamics NAV) to system posiadający rozbudowane funkcjonalności z zakresu zarządzania finansami i księgowością, środkami trwałymi, marketingiem, logistyką, produkcją, serwisem, projektami. Dodatkowo są wzbogacane wraz z pojawieniem się nowych wersji, o nowe możliwości, coraz bardziej dopasowane do wymagań współczesnych przedsiębiorców.

Podstawowe funkcjonalności Microsoft Dynamics 365 Business Central można uzupełnić o liczne rozwiązania branżowe, dzięki którym system doskonale dopasowuje się do konkretnych wymagań organizacji z różnych sektorów przedsiębiorczości.

System ERP integruje się również z licznymi, dodatkowymi rozwiązaniami biznesowymi jak Office 365 czy z aplikacjami analitycznymi. Dzięki nim, nawet najbardziej wymagające firmy skomponują produkt dopasowany do ich potrzeb.

Dopasowany do każdej branży

Microsoft Dynamics 365 Business Central (Dynamics NAV) jest wykorzystywany w przedsiębiorstwach ze wszystkich branż jak handel i dystrybucja, retail, produkcja, transport, logistyka, usługi i finanse.

Wśród najpopularniejszych rozwiązań branżowych wybieranych przez użytkowników Microsoft Dynamics 365 Business Central znajdują się:

Kadry i Płace – pozwala na rozszerzenie funkcjonalności systemu Dynamics 365 Business Central w zakresie zarządzania personelem i rachuby płac. Umożliwia m.in. tworzenie kadrowej bazy danych i generowanie dokumentów, prowadzenie ewidencji czasu pracy, wyliczanie wynagrodzeń, księgowanie list płac wg definiowalnych kryteriów.

LS Retail - kompletne narzędzie usprawniające zarządzanie wielokanałową sprzedażą detaliczną. Umożliwia śledzenie sprzedaży, stanów magazynowych, cyklu życia produktu poprzez wszystkie kanały sprzedaży – w punktach sprzedaży, na platformie e-commerce oraz mobilnie.

Cosmo Consult Process Manufacturing – oprogramowanie przeznaczone dla produkcji procesowej, a w szczególności producentów tworzyw sztucznych i wyrobów chemicznych, takich jak farby i lakiery.

Modus Furniture - zestaw narzędzi przeznaczony dla branży meblarskiej i stolarskiej. Rozwiązanie podnosi konkurencyjność poprzez wzmocnienie pozycji w niszach oraz zróżnicowanie oferty dla różnych rynków docelowych.

Zintegrowany z licznymi rozwiązaniami biznesowymi

Decydując się na system ERP warto wziąć pod uwagę możliwość integracji z dodatkowymi rozwiązaniami, pozwalającymi rozbudować możliwości oprogramowania.

Wśród najpopularniejszych dodatków biznesowych znajdują się między innymi:

Microsoft Azure – to wydajna platforma chmurowa, pozwalająca efektywnie rozwijać działalność oraz szybko reagować na zmiany. Platforma Azure to także gwarancja nieograniczonej skalowalności, wydajności, a także pojemnego i bezpiecznego magazynu danych.

System Zarządzania Danymi Centralnymi - rozwiązania służące synchronizacji oraz zarządzaniu danymi centralnymi w rozproszonych organizacjach. Usprawnia zarządzanie i obieg informacji w firmach wielooddziałowych.

Document Capture - oprogramowanie służące do skanowania, rejestracji i archiwizacji wszystkich dokumentów w przedsiębiorstwie. Usprawnia procesy administracyjne i ogranicza niepotrzebną papierową dokumentację.

Continia Expense Management – rozwiązanie dostępne na urządzeniach mobilnych, pozwalające na szybkie rozliczenie wydatków, ponoszonych przez pracowników podczas podróży służbowych.

Jet Global (Jet Reports) - to oprogramowanie, służące do raportowania oraz analiz Business Intelligence (BI).

Targit Decision Suite - to platforma biznesowa, która oferuje narzędzia do wizualizacji danych, samodzielną analitykę, raportowanie a także czytelny, intuicyjne kokpity.

agiles Workflow – dodatek pozwalający na prawidłowe zarządzanie przepływem. Umożliwia zdefiniowanie wydajnego przepływu pracy, jego automatyzację, a także sprawne zarządzanie listą zadań.

Wdrażany z gwarancją sukcesu

Realizując wdrożenie systemu ERP stosuje się metodykę Microsoft Dynamics Sure Step. Jest to zbiór zasad, narzędzi i dobrych praktyk, opracowany na podstawie wieloletnich doświadczeń zebranych przez konsultantów i partnerów Microsoft. Zawiera procedury, korzystnie wpływając na szybkość, jakość i koszt realizowanego wdrożenia.

Pierwsza wersja była opublikowana w 2007 roku i bazowała na doświadczeniach z wdrożeń systemów Microsoft Dynamics, które realizowane były na całym świecie.

W metodyce wyróżniamy 5 typów projektów (Standard, Rapid, Enterprise, Agile i Upgrade), które różnią się zakresem oraz złożonością wdrożenia. Wszystkie opierają się na 6 fazach projektu: Diagnoza, Analiza, Projekt, Budowa, Uruchomienie, Działanie.

Skuteczny w we wdrożeniach wielooddziałowych, wielofirmowych i wielojęzycznych

Microsoft Dynamics 365 Business Central (Dynamics NAV) to skuteczne rozwiązanie, pozwalające na efektywną komunikację w firmach wielooddziałowych i wielojęzycznych oraz w organizacjach zrzeszających wiele podmiotów gospodarczych. Tego typu przedsiębiorstwa zmagają się najczęściej z problemami organizacyjnymi i nieprawidłowym przepływem danych. Pracują one na osobnych bazach danych, czego skutkiem jest brak spójnych informacji, polityki cenowej i dystrybucyjnej oraz brak możliwości monitorowania procesów i efektów.

By usprawnić tego typu wdrożenia, firma IT.integro stworzyła rozwiązanie o nazwie System zarządzania danymi centralnymi (ang. Master data management system). Jest ono dedykowane synchronizacji i zarządzaniu danymi centralnymi w organizacjach rozproszonych. Rozwiązanie znajduje zastosowanie, gdy indywidualna lokalizacja przedsiębiorstwa pracuje na autonomicznej bazie danych. Wykorzystanie systemu jest możliwe przy założeniu, że filie (w tym także centrala) korzystają lub w niedalekiej przyszłości rozpoczną pracę z wykorzystaniem systemu Microsoft Dynamics 365 Business Central.

Niezawodny w projektach międzynarodowych

Microsoft Dynamics 365 Business Central jest systemem idealnie sprawdzającym się nie tylko w projektach lokalnych, ale również we wdrożeniach realizowanych globalnie, uwzględniając wielojęzyczność, wielowalutowość i miejscowe wymogi prawne.

Wdrożenie międzynarodowe, realizowane jest w oparciu o Szablon Globalny. Obejmuje ustandaryzowane, z perspektywy całej wielooddziałowej firmy, procesy, dane i funkcjonalności. Polega na przeniesieniu rozwiązania wzorcowego, wdrożonego do jednej ze spółek grupy kapitałowej, na pozostałe spółki w ramach danej grupy.

Wdrażany przez certyfikowanych partnerów Microsoft

Dystrybucją systemu Microsoft Dynamics 365 Business Central zajmują się wyłącznie certyfikowani partnerzy Microsoft. Dostarczają oni swoim klientom wartości dodane w ramach usług, obejmujących planowanie projektów, wdrożenie, dostosowanie systemu ERP i usługi wsparcia.

 

IT.integro jest kluczowym Partnerem Microsoft Dynamics 365 Business Central w Polsce, współpracując w zakresie efektywnej edukacji rynku na temat zintegrowanych systemów informatycznych oraz wdrażając Dynamics 365 Business Central.

IT.integro wyróżnia się swoją wiedzą i doświadczeniem, które zaowocowały licznymi wyróżnieniami, w tym statusem Microsoft Partner Gold Enterprise Resource Planning, finalisty Microsoft Dynamics Regional Partner for Central and Eastern Europe of the Year 2016, Microsoft Dynamics Partner of the Year 2016 oraz członkostwem w elitarnej grupie President’s Club for Microsoft Dynamics.

Spółka przeprowadziła już ponad 300 wdrożeń i 750 projektów. Od prawie 30 lat wspiera pracę ponad 7.000 użytkowników systemu Microsoft Dynamics 365 Business Central (Dynamics NAV). Dodatkowo, z sukcesem realizuje globalne, wielojęzyczne i wielowalutowe projekty wdrożeniowe dla korporacji oraz grup kapitałowych. Spółka zrealizowała już ponad 60 zagranicznych wdrożeń systemu ERP w 47 krajach i wspiera kilka tysięcy obcojęzycznych użytkowników z całego świata.

TOP

Konferencja dla biznesu: System ERP i CRM w ekosystemie rozwiązań Microsoft

X