Integracja systemu ERP z oprogramowaniem Microsoft Office 365 rozpoczęła się już przy wersji Microsoft Dynamics NAV 2013. Od tego czasu, twórcy pogłębiają kompilację. Celem jest stworzenie kompletnego rozwiązania, które zapewni wartości dodane użytkownikom systemu Dynamics NAV– możliwość korzystania z usług i programów, wchodzących w pakiet Office 365.
Oparty na integracji
Koncepcja integracji rozwiązań Microsoft powstała kilka lat temu. Jest silnie wspierana przez dyrektora generalnego Microsoft – Satya Nadella. Dzięki powiązaniu systemu Microsoft Dynamics NAV z Office 365, połączono wszystkie obszary organizacji. Użytkownicy otrzymali możliwość przeglądania, analizowania i weryfikacji danych, a także ich współdzielenie ze współpracownikami.
Wraz z pogłębioną integracją, użytkownik systemu ERP może przełączać się między elementami Office 365, jak Microsoft Outlook, Excel, Booking, a Microsoft Dynamics NAV.
Integracja z pocztą i kalendarzem
W najnowszej wersji systemu Microsoft Dynamics NAV 2017 pojawiła się funkcja synchronizacji kontaktów systemu ERP z Office 365. Synchronizacja przebiega automatyczne.
Wtyczka MS Outlook, dostępna w najnowszej wersji systemu ERP, pozwala na uzyskanie danych finansowych kontrahentów, powiązanych z adresem e-mail, poprzez jedno kliknięcie. Dodatkowo użytkownik otrzymał możliwość generowania oraz wysyłania zamówień bądź faktur. Wszystkie czynności użytkownika, realizowane w MS Outlook są automatycznie zapisywane w NAV 2017.
Integracja z Outlook jest zapewniona także z poziomu kalendarza. Pozwala na podgląd informacji dotyczących określonego kontrahenta, z którym spotkanie jest zarejestrowane w kalendarzu.
Łącza dokumentów
W nowej wersji systemu ERP, wtyczka do Outlooka pozwala na podgląd dokumentów, które znajdują się w Dynamics NAV 2017, jeśli prowadzą do niego odwołania w treści wiadomości e-mail.
Nowe możliwości Microsoft Excel
Wcześniejsze wersje Microsoft Dynamics NAV pozwalały eksportować dane do Microsoft Excel. Najnowsza wersja umożliwia otwarcie widoków systemu z poziomu Microsoft Excel. Po ich aktualizacji, zostają one automatycznie zapisane w Dynamics NAV.
Power BI w widoku głównym systemu
Integracja z Power BI również nie jest nowością. Pojawiła się już we wcześniejszej wersji NAV. Teraz twórcy systemu zdecydowali się na udostępnienie rozwiązania bezpośrednio w widoku głównym użytkownika.
Zarządzanie rezerwacją terminów z MS Bookings
Jest to funkcja pozwalająca na zarządzanie m.in. terminami spotkań. Z Microsoft Dynamics NAV 2017 pojawiła się możliwość umawianie spotkań oraz sprawdzenia dostępności pracowników w czasie rzeczywistym.
Nowe korzyści dla użytkowników systemu ERP
Wśród korzyści integracji Microsoft Dynamics NAV 2017 z Office 365 należy wymienić między innymi:
- możliwość automatycznej synchronizacji kontaktów w tle
- oszczędność czasu, osiągnięta poprzez eliminację potrzeby przełączania się między aplikacjami
- szybki wgląd w dane finansowe kontrahentów