W warunkach stale zmieniającego się rynku oraz rosnącej konkurencji zadowolenie klienta jest jednym z najważniejszych czynników mających wpływ na utrzymanie pozycji firmy. Możliwość udzielenia szybkiej oraz precyzyjnej odpowiedzi na pytania dotyczące cen produktów lub przewidywanej daty dostawy jest więc niezwykle ważne w procesie sprzedaży. Podobne znaczenie ma funkcja rezerwowania zapasów dla wybranego nabywcy.
Realizacja zamówień specjalnych uwzględniających preferencje klienta w zakresie dostaw oraz fakturowania ma również wpływ na utrzymanie pozytywnych relacji. Do najczęściej zgłaszanych wymagań należą:
W czasie negocjowania warunków przyszłej umowy sprzedaży sprzedawcy nie muszą wprowadzać wymaganych szczegółów za każdym razem. Wystarczy, że wprowadzą je tylko raz, korzystając z funkcji zamówienia zbiorczego sprzedaży. Dane te można wykorzystać w późniejszym tworzeniu zamówień sprzedaży.
Jeśli problemem są dotychczasowe zobowiązania nabywcy, może okazać się, że przed wydaniem zamówień niezbędne jest ściągnięcie wymaganej płatności.
Do obowiązków firmy należy również rejestrowanie w systemie wszystkich danych dotyczących transakcji sprzedaży, na przykład aktualizowanie stanu zapasów oraz salda należności nabywcy. Firmy mogą także wymagać funkcji umożliwiającej ewidencję danych dotyczących sprzedawców.
System ERP Microsoft Dynamics 365 Business Central (Dynamics NAV) umożliwia realizację wszystkich wymienionych wymagań dzięki następującym właściwościom: