Dobrą praktyką stosowaną przez firmy jest informowanie nabywców o dokładnych datach dostaw (w przypadku zamówień sprzedaży) oraz precyzyjne przewidywanie dat przyjęć (w przypadku zamówień zakupu i zleceń przesunięcia). W systemie ERP Microsoft Dynamics 365 Business Central (Dynamics NAV) tę funkcjonalność określa się obietnicą zamówienia.
Na podstawie znanych i przewidywanych dat dostępności zapasu program automatycznie oblicza daty wydania i dostawy dla zamówienia sprzedaży. Na tych datach opiera się obietnica zamówienia. Jeśli nabywca zażąda dostawy zapasu w innym terminie, program szacuje, czy dostawa jest możliwa.
Jeśli zapasu nie ma na magazynie, a żadne zamówienie jego dostawy nie jest zaplanowane, program umożliwia oszacowanie najwcześniejszej możliwej daty dostawy danego zapasu do nabywcy. Osoba przetwarzająca zamówienie ma wtedy do dyspozycji funkcję Możliwe do obiecania.
Podobne kalkulacje dat możliwe są w przypadku zakupów. Program pozwala określać datę, do której należy zamówić zapas, co gwarantuje zapewnienie jego dostępności na magazynie w odpowiednim momencie. Dodatkowo w oparciu o datę zamówienia możliwe jest określenie momentu, w którym zamówiony zapas dotrze do magazynu i będzie gotowy do pobrania.
Firma musi mieć możliwość informowania nabywców o datach dostawy zamówienia. Na podstawie znanej oraz przewidywanej daty dostępności zapasu system ERP Microsoft Dynamics 365 Business Central oblicza datę wydania oraz dostawy. Informacje te można przekazać dalej nabywcy. Obietnice zamówień działają w oparciu o dwa mechanizmy:
- Dostępne do obiecania (ATP)
- Możliwe do obiecania (CTP)