Ceny serwisu
Stabilna polityka cenowa to jedna z metod kontroli świadczonych usług oraz powiązanych z nimi kosztów. Gwarantuje ona zwiększenie rentowności operacji związanych z serwisem. Funkcjonalność zarządzania cenami serwisu w obszarze Zarządzanie serwisem dostarcza efektywne narzędzia, które wspierają realizację strategii cenowej niezależnie od jej złożoności.
Dzięki funkcjonalności użytkownik może definiować różne grupy cenowe serwisu, które bazują na:
- przedmiotach serwisu (lub ich grupach);
- typach usterek, których dotyczy określone zadanie serwisu.
Zdefiniowane grupy cenowe mogą obowiązywać przez ograniczony czas lub dotyczyć określonego nabywcy lub waluty. Jako szablonów służących do przydzielania określonych cen do określonych zadań serwisu można używać struktur kalkulacji cen. Możliwe jest na przykład przypisanie określonych przedmiotów serwisu oraz typów prac ujętych w cenie serwisu. Aby zapewnić stosowanie właściwych cen, można przypisać ceny stałe, minimalne lub maksymalne, zależnie od
warunków umów zawartych z nabywcami. Statystyki grup cenowych serwisu umożliwiają śledzenie każdej grupy cenowej serwisu.