Arkusze kont
Arkusze kont pozwalają w elastyczny sposób tworzyć sprawozdania finansowe bez potrzeby wykonywania modyfikacji w systemie.
Arkusze kont służą do tworzenia zestawień kont wyszczególnionych w planie kont tak. Zestawienia te pozwalają na wgląd w dane zapisane na kontach. Można definiować rozmaite układy arkuszy w celu wyodrębnienia określonych informacji z planu kont.
Jedną z najważniejszych funkcji arkuszy kont jest to, że są one miejscem obliczeń, których nie można wykonać bezpośrednio w planie kont. Arkusze kont wykorzystuje się na przykład do obliczenia marży z uwzględnieniem wymiarów takich jak działy lub grupy nabywców. Oprócz tego dowolne zapisy K/G i zapisy budżetu K/G można filtrować według obrotów lub kwoty debet.
Poprzez połączenie typów kosztów oraz kont zapisów przepływów pieniężnych w planie kont użytkownik może między innymi przygotowywać raporty dotyczące rachunku kosztów oraz przepływów pieniężnych.
Przy pomocy arkuszy kont można:
- tworzyć sprawozdania finansowe dostosowane do indywidualnych potrzeb firmy bez użycia projektanta raportów;
- tworzyć dowolną liczbę arkuszy kont o unikatowych nazwach;
- definiować różne układy raportów i drukować je z bieżącymi danymi liczbowymi;
- eksportować dane finansowe do programu Microsoft Excel.