Role użytkownika

Jak ułatwiasz i organizujesz sobie pracę na co dzień? Usuwasz nieporządek? Planujesz i szeregujesz zadania pod względem ważności? Ustawiasz rzeczy w zasięgu ręki, tak aby sięgnąć po nie łatwo i szybko? To właśnie to, co dostosowany do roli użytkownika User Experience w Microsoft Dynamics NAV 2009 R2 robi dla Twojego stanowiska pracy. Ukrywa 90% funkcji, których nie musisz widzieć. Wspiera działania i informacje, które są naprawdę niezbędne w pracy, dzięki czemu masz czytelny, uporządkowany widok oraz przegląd zbliżających się zadań do wykonania, a Twoja praca staje się bardziej wydajna i stymulująca.

Microsoft Dynamics NAV
Microsoft Dynamics NAV

Badanie opinii 2000 pracowników

Jak to się stało i w jaki sposób opracowaliśmy RoleTailored User Experience (nową nakładkę wizualna, która dostosuje wygląd aplikacji do nowoczesnych standardów projektowych i stylu Windows 7 oraz Microsoft Office 2010)? Bardzo łatwo. Przyjrzeliśmy się firmom takim jak Twoja. Przepytaliśmy ponad 2000 pracowników w rzeczywistych sytuacjach w ich rzeczywistych miejscach pracy. Obserwowaliśmy pracowników takich jak Twoi, aby dowiedzieć się dlaczego w taki a nie inny sposób organizują swoją pracę oraz realizują powierzone im zadania.

Badania celowości

Zadaliśmy im także pytania, które pomogłyby nam stworzyć taki User Experience, bez którego nie wyobrażaliby sobie dalszej pracy. Wszystkie dane oraz całą zdobytą w czasie badań wiedzę wykorzystaliśmy przy tworzeniu Microsoft Dynamics Customer Model. Udało nam się określić 61 różnych widoków głównych użytkownika, z których każdy reprezentuje typowy widok rzeczywistych zadań pracowników na rzeczywistym stanowisku pracy realizujących istotne funkcje biznesowe w takich obszarach jak: Finanse, Sprzedaż i Marketing, IT, Produkcja, Logistyka i Obsługa Klienta.

Microsoft Dynamics NAV
Microsoft Dynamics NAV

21 wstępnie przygotowanych, nieszablonowych widoków głównych użytkownika, gotowych do pracy

Po otwarciu Microsoft Dynamics NAV 2009 R2, znajdujesz 21 gotowych do działania widoków głównych użytkownika. Ponieważ większość pracowników pełni więcej niż jedną funkcję w firmie, szczególnie jeśli jest to mała firma, można połączyć różne role do stworzenia indywidualnego profilu każdego użytkownika, który staje się kolejną rolą w widoku głównym użytkownik.

Nadrzędne cele

Kolejnym krokiem po zdefiniowaniu ról użytkowników, było wykorzystanie ich do stworzenia intuicyjnego user experience, zaprojektowanego jako rozwiązanie zarządzania biznesem. Naszymi kluczowymi celami było:

  • Zbudować RoleTailored User Experience
  • Ograniczyć kompleksowość wykonywanych działań
  • Pomóc użytkownikom skupić się na najistotniejszych zadaniach
  • Umożliwić i wspierać szybki przegląd działań
  • Usprawnić współpracę
  • Stworzyć intuicyjny, znany i przyjazny dla użytkownika interfejs
Microsoft Dynamics NAV

Praca z Role Center

Dopasowany do roli użytkownika User Experience wspiera role, jakie Twoi pracownicy pełnią w firmie tak aby jak najlepiej dopasować się do profilu jej działalności. Czy jest to pracownik magazynu czy księgowy, każdy profil użytkownika może mieć swój własny Role Center, który pomaga mu

  • Wykonywać przydzielone zadania w sposób efektywny i dogodny, dobierając poziom zaawansowania, na którym najłatwiej będzie wykonać zleconą pracę.
  • Podejmować skuteczne działania poprzez łatwe odnajdywanie i wykorzystywanie potrzebnych informacji
  • Dostrzec swój własny pozytywny wkład w działania firmy, widząc zadania nad którymi pracował, oraz zadania które są jeszcze do wykonania w kontekście obiegu pracy w firmie.

Pracując w swoim Role Center, możesz poczuć się jak w domu, a Twoja skuteczność i wydajność będzie zawsze wysoka. To jest właśnie Microsoft Dynamics NAV 2009 R2 User Experience - stymulujący do efektywnego działania, informujący o bieżących zadaniach do wykonania, wygodny i prosty w obsłudze.

Innowacyjny User Experience

Microsoft Dynamics NAV 2009 R2 to rozwiązanie biznesowe, które można łatwo dostosować do roli pełnionej przez użytkownika w firmie. System oferuje unikalny User Experience - który wspiera wzrost wydajności i produktywności. Rzućmy okiem, jakie korzyści z Role Center ma Marta, specjalistka ds. zamówień.

Dzięki swojemu Role Center Marta widzi tylko to, co niezbędne dla jej pracy. Jej Role Center wskazuje zadania, na których musi się skupić. Pozwala jej to także na:

  • Przegląd pracy i zadań do wykonania tak, aby mogła określić priorytety i poszeregować zadania od najważniejszych do tych mniej ważnych
  • Otrzymywać powiadomienia od współpracowników
  • Monitorować swoje działania, mając wgląd w stopień ich realizacji, oraz ich obieg w firmie.
  • Poczuć się bardziej związaną z firmą oraz współpracownikami

Wszystko to, pomaga Marcie poczuć się dobrze i pewnie w pracy- to przepis na wysoką wydajność i skuteczność działania. Ona naprawdę może powiedzieć: „zaprojektowany specjalnie dla mnie”.

Poznaj aktualne ceny na Microsoft Dynamics NAV 2017
Oblicz cenę wdrożenia

Czym jest Role Center

Aby korzystać z Microsoft Dynamics NAV 2009 R2,Twoi pracownicy logują się do Role Center, który stanowi ich własny profil użytkownika oraz osobiste miejsce w systemie zarządzania przedsiębiorstwem. Role Center wyświetla zadania i działania, które użytkownik musi wykonać, umożliwiając mu przegląd czynności, które już zostały zrealizowane oraz te, które są jeszcze do wykonania. W skrócie – Role Center umożliwia i ułatwia skoncentrowanie się na zadaniach i właściwej organizacji czasu tak, aby cele i działalność firmy były jak najefektywniej realizowane.

Microsoft Dynamics NAV
Microsoft Dynamics NAV

Personalizacja Role Center jest bardzo łatwa

Pomoc informatyka nie jest potrzebna. Weźmy na przykład Role Center użytkownika Anna, Głównej księgowej. Kiedy chce ona spersonalizować swój Role Center, może zrobić to sama. Wyświetlając lub ukrywając pewne elementy, może sama wybrać na jakim poziomie zaawansowania pracuje, dodając np. więcej funkcji, lub usuwając elementy, z których nie korzysta. Może zrobić to sama, bez pomocy osób trzecich ani dodatkowych kosztów. Role Center użytkownika Anna razem z Role Centers jej kolegów, którzy mają podgląd jej widoku, może być skonfigurowany przez jej menadżera lub administratora. Umożliwia to kontrolę dostępu, jaki Anna ma do systemu. Pełen dostęp umożliwia jej większą niezależność. Dostęp bardziej ograniczony wpływa na większe bezpieczeństwo firmy. Nadal bez pomocy osób trzecich ani bez ponoszenia dodatkowych kosztów.

Większe skupienie uwagi na zadaniach

Każdy Role Center sprzyja większemu skupieniu i koncentracji na powierzonej pracy. Np. Marta przerywa pracę aby napić się kawy. Wraca do swojego biurka i zasiada do zadania dokładnie w tym miejscu, w którym je zostawiła. Jak? Kiedy rozpoczyna nowe zadanie, otwiera nowe okno, w którym widoczna jest nazwa zadania. Kiedy skończy pracę, zamyka okno. Wystarczy jeden rzut oka na wyskakujący widok, który zostawiła otwarty wychodząc na kawę, by przypomnieć sobie gdzie dokładnie przerwała pracę. I może do niej natychmiast powrócić.

Microsoft Dynamics NAV
Microsoft Dynamics NAV

Lepsza wydajność, większa prostota

Rozwiązanie Microsoft Dynamics NAV 2009 R2 do zarządzania firmą, znacznie uprościło działania i procesy biznesowe. Ale pracując zgodnie z podejściem „dopasowany do roli użytkownika” idziemy krok dalej: zasada ta wspiera uproszczone procesy, spersonalizowane dla każdego pracownika w firmie. Np. Role Center, zakładka Activities wyświetla każdy proces, w który jesteś zaangażowany w danym momencie, dając Ci stały i bieżący przegląd działań jakie ten proces obejmował. Wynik? Lepsza wydajność i większa satysfakcja z pracy - miłe i pozytywne sprzężenie zwrotne jako integralna część Twoich działań biznesowych.

Łatwy do spersonalizowania w celu osiągnięcia maksymalnej wydajności

Korzyści są oczywiste. Można łatwo i szybko personalizować Role Centers, listy i strony zadaniowe, które będą odzwierciedlać zmiany w personelu, w obowiązkach pracowników lub też rozszerzenie działalności Państwa firmy - bez konieczności korzystania z pomocy pracownika działu IT, lub wynajęcia programisty spoza firmy. Otrzymujesz rozwiązanie, które jest łatwe w obsłudze oraz dostarcza narzędzi i informacji, które pozwolą rozwinąć i wykorzystać indywidualny potencjał i możliwości pracowników, oraz być motorem nowych wymiarów działań biznesowych.

Badania przydatności

Obserwowaliśmy przypadkowo wybraną grupę pracowników korzystających z naszych nowych widoków głównych użytkownika. Utwierdziliśmy się w przekonaniu , że zostały uznane za łatwe w użyciu w ich codziennej pracy.

TOP